Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A helyes tartás titka

 

Hátúszás: a helyes tartás titka

 

Téli hónapokban is igen melegen ajánlott, egészséges sportág az úszás. Előnyeit nem győzzük sorolni, arról azonban már ritkábban esik szó, melyik úszás is a legajánlottabb. S ráadásul miért is éppen a hátúszásról van szó?

 

Az egész napos üldögélés és monitor előtti görnyedés után szívesen mártózunk egyet, hogy helyre tegyük elgémberedett izmainkat. Talán nem is gondolnánk, hogy az emberek többsége mellen úszik.

Azok is, akiket a reumatológus irányított a medencébe, és meglepve tapasztalják, hogy javulás helyett csak súlyosbodnak a panaszaik.

Mellúszásnál sokan különös figyelmet fordítanak arra, hogy fejüket ne tegyék bele a vízve. Ennek oka lehet, hogy féltik a szemüket a gyulladástól, frizurájukat a víztől, vagy egyszerűen csak nem szeretnének vizet nyelni, mert még bizonytalanul boldogulnak a vízben. Ez a kényszeredetten merev nyaktartás görcsössé teszi a nyaki izmokat, különösen károsan hat a nyakbántalmakban, gerincfájdalmakban szenvedők többségére. Éppen ezért az ülő életmód okozta problémák kezelésére sokkal szívesebben ajánlott a hátúszás. A szabályos hátúszást ugyan nem könnyű, de érdemes megtanulni.

 

Következzen most egy kis virtuális úszólecke:

Kezdetben segíthet egy úszólap, amely a bátortalanoknak biztonságot nyújt, megtámasztja a fejet, így a nyakizmok ellazulhatnak.
Lábtempónál a lábak zárt helyzetben legyenek, a térd maradjon a víz vonala alatt, és - hogy a lábunk ne merüljön mélyre - inkább bokával "rúgjunk ki" a víz felszínére.

Ha már az úszólappal biztonságosan boldogulunk, kipróbálhatjuk kizárólag lábtempóval. Kezünk ilyenkor legyen a törzs mellett.

A kartempót fokozatosan gyakoroljuk be. Először az egyik kézzel végezzük a comb mellől indítva, szorosan a fül mellett vizet fogva, a víz alatt hajlított karral húzva, egészen a combig. Utána ismételjük meg ezt a másik kézzel is.

Ezután megpróbálkozhatunk mindkét karral egyszerre tempózva, csak ellenkező ütemben. Akinek ez fárasztó, kipróbálhatja a páros karú hátúszást is. Nyújtott karral lendítsünk a fej fölé, és a fejhez közel fogjunk vizet.

A jól begyakorolt hátúszás enyhíti a görcsös izomfájdalmakat és nyugtatja a gerincet, de a kezdőknek azt tanácsoljuk, hogy csak reális célokat tűzzenek maguk elé, fokozatosan emeljék a leúszott hosszak számát.
Ha a kezdeti siker még így is várat magára, ne szégyelljünk beiratkozni egy úszótanfolyamra, ahol garantáltan megtanítják nekünk a helyes mozdulatokat.

 
 

 

Profilkép


Utolsó kép



Archívum

Naptár
<< Október / 2018 >>


Statisztika

Online: 1
Összes: 43802
Hónap: 328
Nap: 9